Πέντε βήματα για να χάσετε βάρος κάνοντας τα σπορ που σας αρέσουν

lose weight by doing the sportΤα επαναστατικά προϊόντα και μηχανήματα που μας παρουσιάζει το μοντέρνο μάρκετινγκ, που υποτίθεται ότι θα μας διώξουν το περιττό βάρος σε ελάχιστο χρόνο, είναι μια ουτοπία. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, πολύ δε περισσότερο δεν θα τις βρει κανείς σε καμία τηλεοπτική ρεκλάμα και κανένα ράφι καταστημάτων.

Για να απολέσει κανείς τα περιττά κιλά που τον ταλαιπωρούν, θα πρέπει να ιδρώσει, με άλλα λόγια θα πρέπει να τα κάψει. Τι εννοούμε όμως με το να κάψουμε τα περιττά κιλά;

Το λεγόμενο «κάψιμο» αναφέρεται σε δύο βασικά συστατικά του οργανισμού που αποκτούνται μέσω της καθημερινής μας διατροφής. Το λίπος και του υδατάνθρακες. Το λίπος είναι απαραίτητο συστατικό του οργανισμού μας, καθώς είναι «το καύσιμο» που καίει ο οργανισμός και μετατρέπει σε κινητική ενέργεια. Οι υδατάνθρακες από την άλλη πλευρά είναι το συστατικό που μετατρέπει ο οργανισμός μας σε λίπος.

Για να μπορέσουμε με σωστό τρόπο, αλλά και μεθοδικό τρόπο να χάσουμε τα περιττά κιλά, κάνοντας τα σπορ που μας αρέσουν, καλό θα ήταν να δομήσουμε την προσπάθειά μας με βάση μια σειρά βημάτων:

  • Να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα εκγύμνασης. Το μίνιμουμ που απαιτείται εβδομαδιαία είναι να αθλούμαστε 3 φορές. Καλό θα ήταν να υπάρχει μια μέρα κενή ανάμεσα στις ημέρες άθλησης για την αποθεραπεία των μυών και αρθρώσεων.
  • Το πρόγραμμα θα πρέπει να είναι σταθερό και να μην εγκαταλειφθεί ακόμη και μετά την εκπλήρωση του στόχου μας. Είναι πιθανό το σώμα μας να επανέλθει εάν το αφήσουμε αγύμναστο.
  • Να ξεχωρίσουμε τις δραστηριότητες που καίνε υδατάνθρακες από αυτές που καίνε λίπος. Στην προσπάθεια να χάσουμε βάρος μέσω των σπορ, είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι ενδιαφέρει να καίμε τόσο υδατάνθρακες όσο και λίπος. Σπορ με υψηλή ένταση καίνε υδατάνθρακες, ενώ σπορ με ελεγχόμενο ρυθμό καίνε λίπος. Το πρόγραμμά θα πρέπει να περιλαμβάνει και από τα δύο.
  • Να φροντίζουμε να περιλαμβάνουμε δραστηριότητες χαμηλής καταπόνησης. Παραδείγματα είναι η γιόγκα, η κολύμβηση, το τάι τσι, η ζούμπα, κτλ. Υψηλή κατανάλωση θερμίδων, με χαμηλή καταπόνηση των αρθρώσεων (κυρίως).
  • Να συνδυάσουμε την εξάσκησή μας με ανάλογη διατροφή. Δεν μπορούμε να κοπιάζουμε στα σπορ και να καταναλώνουμε τις ίδιες και περισσότερες ποσότητες λίπους ή υδατανθράκων μέσω του φαγητού.