Ξεκλειδώστε την ενέργειά σας κάνοντας πολλά διαφορετικά σπορ

many different sportsΈχει παρατηρηθεί ότι οι περισσότεροι από τους αθλούμενους κινούνται σε αυτό που ονομάζεται «χώρος ασφαλείας» αναφορικά με τα σπορ, ή τις αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες επιδίδονται. Με άλλα λόγια εάν κάποιος, για παράδειγμα, πηγαίνει αποκλειστικά και μόνο στο γυμναστήριο και κάνει βάρη και ίσως και κάποιες αεροβικές ασκήσεις, ενδεχομένως να είναι πεπεισμένος πως αυτό φτάνει να καλύψει τις ανάγκες του, αλλά και πως είναι ικανό ως αθλητικό πρόγραμμα να βοηθήσει να φτάσει σε υψηλά στάνταρ απόδοσης.
Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Συγκεκριμένα σπορ και αθλητικές δραστηριότητες, έχουν την τάση να εστιάζουν σε συγκεκριμένα μέρη του οργανισμού μας τα οποία και γυμνάζουν. Αυτή η περιγραφή από μόνη της μας δίνει να καταλάβουμε τον περιοριστικό χαρακτήρα μιας μονοδιάστατης εκγύμνασης.

Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, κάποιος που στο γυμναστήριο και κάνει βάρη και αεροβική γυμναστική, σε αρκετά υψηλό επίπεδο, ενδεχομένως να ένιωθε μεγάλη κούραση και το λεγόμενο «πιάσιμο» στο κορμί του, εάν θα πήγαινε για πρώτη φορά να κολυμπήσει σε μια πισίνα, ή να κάνει ένα πρώτο, ολόκληρο, μάθημα χορού. Ο λόγος; Μα φυσικά διαφορετικά είδη ασκήσεων, ασκούν διαφορετικά σετ μυών του κορμιού μας. Μπορεί με τα βάρη στο γυμναστήριο να επιτυγχάνουμε θεαματικά αποτελέσματα σε κάποια σημεία του κορμιού μας, από την άλλη όμως υπάρχουν μυς που δεν μπορούν να γυμναστούν από καθόλου έως ελάχιστα με τα ελεύθερα βάρη.

Μοναδική εναλλακτική είναι η συχνή και σταθερή εναλλαγή σπορ, κυρίως ισορροπώντας μεταξύ αερόβιας και αναερόβιας γυμναστικής, και εάν είναι δυνατόν η εναλλαγή και στους χώρους εκγύμνασης με συνδυασμό γυμναστηρίου και ασκήσεων στην ύπαιθρο.

Φαντάζει κοπιαστικό, αλλά εάν κάτι το κάνουμε καλά και με ευκολία, ενδεχομένως να σημαίνει ότι έχει πάψει να μας γυμνάζει και τόσο και θα έπρεπε να στρέψουμε τον εαυτό με σε κάποια εναλλακτική, πιο απαιτητική γυμναστική. Εναλλακτική δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και υψηλής καταπόνησης. Το αντίθετο. Αθλητικές δραστηριότητες που γυμνάζουν συνολικά το κορμί όπως η γιόγκα, ο χορός, το κολύμπι, έχουν υψηλές απαιτήσεις, υψηλή απόδοση, αλλά παράλληλα χαμηλή καταπόνηση του σώματος, των μυών και των συνδέσμων και αρθρώσεων.

Συνδυάστε λοιπόν αερόβια με αναερόβια άσκηση, εσωτερικούς με εξωτερικούς χώρους και βάλτε στην άσκησή σας ποικιλία. Θα γίνει σίγουρα πιο ενδιαφέρον.