Μια ματιά στις αθλητικές δραστηριότητες χαμηλής καταπόνησης

ti0702382Ο απόλυτος συνδυασμός για μια υγιή διαβίωση είναι καλή διατροφή συνδυασμένη με γυμναστική. Αυτό τουλάχιστον είναι το μήνυμα που έχει περάσει στις μοντέρνες γενιές. Μήπως όμως είναι κάπως επικίνδυνο να γενικεύουμε και να απλοποιούμε τα πράγματα τόσο πολύ, ειδικά όταν πρόκειται για την υγεία μας;

Με την ίδια λογική που η λάθος διατροφή μπορεί να βλάψει τον οργανισμό σας, έτσι θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως και η λάθος γυμναστική μπορεί επίσης να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Ενώ η σωστή άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση, για παράδειγμα, των μυών και την σε βάθος χρόνου βιωσιμότητά τους, έτσι και η υπέρμετρα έντονη καταπόνηση, μπορεί να τους βλάψει σοβαρά σε βαθμό που να δημιουργήσουν ευπάθεια, ή ακόμη και παραλυσία. Αυτό φανταστείτε, είναι μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα που θα μπορούσαμε να παραθέσουμε.

Μιλώντας για γυμναστική, ή αθλητικές δραστηριότητες χαμηλής καταπόνησης, σε γενικές γραμμές εστιάζουμε σε δραστηριότητες με το χαμηλότερο δυνατό ποσοστό επαφής με άνθρωπο (για παράδειγμα τα περισσότερα ομαδικά σπορ έχουν υψηλό αντίστοιχο ποσοστό) και με όσο το δυνατό πιο ελεγχόμενο ρυθμό εκγύμνασης.

Εάν εστιάζαμε στις πιο κλασσικές αθλητικές δραστηριότητες που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν χαμηλής καταπόνησης, αναπόφευκτα θα μιλούσαμε για:

  • Την γιόγκα
  • Την κολύμβηση
  • Την ποδηλασία
  • Την ιππασία
  • Το πιλάτες
  • Το σκέιτινγκ με πατίνια
  • Την ζούμπα, και γενικότερα τον χορό, άλλα και
  • Το cross training, το οποίο θα συνδυάζει μικρές δόσεις πολλών τύπων εκγύμνασης σε χαμηλή ένταση και δοσολογία.

Σε γενικές γραμμές τα κοινά χαρακτηριστικά των τόσο διαφορετικών στη φύση τους σπορ που παραθέτουμε παραπάνω είναι, πως ενώ είναι δραστηριότητες που επιτρέπουν την αεροβική λειτουργία του σώματος και την συνεχή αιμάτωση της καρδιάς, αποφεύγουν την πίεση στις αρθρώσεις (κυρίως) και έχουν το ίδιο καρδιο-μυοτονωτικό αποτέλεσμα με τον λιγότερο κίνδυνο για το σώμα.

Ο καλύτερος τρόπος θα ήταν να επισκεφθεί κανείς έναν ειδικό σε θέματα εκγύμνασης και να συζητήσει μαζί του τις σωματικές του ιδιαιτερότητες, βάσει των οποίων θα βγει και το κατάλληλο πρόγραμμα εκγύμνασης με ασκήσεις ή δραστηριότητες χαμηλής καταπόνησης. Είναι σημαντικό για κάθε παίκτη στοιχήματος να έχει την κατάλληλη ψυχολογική διάθεση για να παίξει με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Το ζητούμενο είναι να έχει νηφάλια κρίση ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που του παρέχουν εξειδικευμένες ιστοσελίδες όπως το SpinPalace. Για τον λόγο αυτό, ενδείκνυται ο παίκτης να μην βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και να βρίσκεται σε ήρεμη ψυχολογική κατάσταση.